Receptury zamknęliśmy w jedynym na świecie szkle, które nie przepuszcza promieni UVB.
Chroni kosmetyk, który jeszcze lepiej działa
 

Już w starożytnym Egipcie ceniono szczególne właściwości szkła. Cenne olejki eteryczne, leki i pożywienie przechowywano w słojach z fioletowego szkła i złota. Świadomi wyjątkowych zalet tego szkła byli również średniowieczni alchemiści i producenci kosmetyków z późniejszych epok. We flakonach i słojach z fioletowego szkła przechowywały swoje maści i pachnidła królowa Wiktoria, Maria Antonina i caryca Katarzyna Wielka. Jeszcze w latach 30-tych XX-ego wieku fioletowe szkło pojawiało się w opakowaniach ekskluzywnych kosmetyków. Wraz z postępującym uprzemysłowieniem i odkryciem się nowych, łatwiejszych w obróbce i tańszych materiałów na opakowania w ciągu ostatniego stulecia szkło fioletowe popadło w zapomnienie. Jeszcze w latach 30-tych niektóre marki kosmetyczne sporadycznie wykorzystywały je w opakowaniach ekskluzywnych kosmetyków, ale już po II wojnie światowej szkło fioletowe stało się... zbytkiem.

Obecnie niektóre firmy produkujących szklane opakowania powróciły do produkcji szkła fioletowego i udoskonaliły jego technologię, która daje najskuteczniejszą możliwość ochrony przechowywanych w nim surowców.

Dlaczego fioletowe szkło jest tak wyjątkowe?

Wyjątkowość szkła fioletowego polega na tym, że szkodliwy zasięg światła przez nie przenikający jest filtrowany. Efekt ochronny szkła jest potwierdzony pomiarami i badaniami przez dr. Hugo Nigglie z Instytutu Biofizyki oraz prof. Fritza Poppa w 1996 roku i dr. Dietera Knappa.

Jak to się dzieje, że szkło fioletowe tak skutecznie chroni przed szkodliwym działaniem promieni UVB?

Światło słoneczne umożliwia wzrost wszystkich roślin, jeżeli jednak po okresie dojrzewania nadal będą one wystawione na promieniowanie słoneczne, zmienia się działanie światła z dobroczynnego na niekorzystne, które przyspiesza molekularny proces rozpadu. Opakowania ze szkła fioletowego działają jak naturalny filtr i chronią swoją zawartość.


Nad właściwościami szkła fioletowego przeprowadzono szereg badań i testów. Najprostszy, ale i najbardziej spektakularny okazał się „test zielonego szczypiorku“. Przez 2 miesiące przechowywano tą samą ilość posiekanego szczypiorku w 3 jałowych słojach wykonanych z trzech rodzajów szkła - fioletowego, brązowego i białego. Po 2 miesiącach eksperymentu okazało się, że najlepsze warunki przechowywania szczypiorku zapewniał słój ze szkła fioletowego – szczypiorek nie stracił koloru, smaku, zapachu i swoich właściwości.

Kolejnym ciekawym doświadczeniem był „test pomidora“, który polegał na przechowywaniu pomidora przez 7 miesięcy w jałowych słojach wykonanych z dwóch rodzajów szkła – fioletowego i białego. Po 7 miesiącach okazało się, że w słoju wykonanym z fioletowego szkła mikrobiologia pomidora nie została naruszona, a warzywo utrzymało swoją świeżość i wszystkie właściwości.
 


Opakowania ze szkła fioletowego, w którym znajdują się kosmetyki dla marki SYNESIS:
- gwarantują najlepszą ochronę wszystkich zawartości
- utrzymują świeżość przechowywanych produktów
- przedłużają przydatność przechowywanych produktów
- zmniejszają konieczność stosowania środków konserwujących
- mogą być używane wielokrotnie
- podlegają powtórnemu przetworzeniu


SYNESIS jako jedna z niewielu marek kosmetycznych wykorzystuje w swoich opakowaniach fioletowe szkło, które nie przepuszcza promieni UVB chroniąc kosmetyk, a jednocześnie gwarantując jego stabilną formułę, najlepszą jakość i najskuteczniejsze działanie aktywnych składników.


/